Kalandjaim a kiegészítőkkel

  • Stifler
    Felhasználó
    Stifler on #6995

    Megvan a motor, ezért az ember akaratlanul is gondolkozni kezd azon, hogyan tudná egyedivé tenni a kis kedvencét, mi az amit mindenképp be akar szerezni. Hamar elszaladhat velünk a ló, mint az velem is majdnem/vagy teljes egészében megtörtént.

    Az első dolgok, amiket gyorsan beszereztem a motor karbantartásához nyújtanak segítséget: egy teljes szett Ipon márkájú tisztító és kenő spray. Nagy tapasztalatom nincs a különböző ápolószerekkel kapcsolatban, egyszerűen nekem ezt volt könnyű beszerezni. Ahogy tapasztaltam ez a cég elég jó spray-ket gyárt összehasonlítva ismerőseim által használt más márkákkal. Persze a lényeg, hogy a lánc be legyen kenve. Szerencsére van rengeteg lehetősége választani az embereknek a különböző márkák és termékek közt. Automata olajozó rendszeren is gondolkodtam, de végül elvetettem, mivel nem vagyok benne biztos, hogy megéri az anyagi befektetés azért a kilométerért, amit ezzel a lánc és lánckerék élettartamában nyerni lehet.Tagadhatatlanul kényelmesebb, mert csak a kis tartályát kell csak időnként feltölteni olajjal.

    A második, ami felkeltette figyelmem a középsztender vagy a hátsó kerék emelő volt. A gondolat akkor fogalmazódott meg bennem, amikor a sokadik lánckenési procedúrán mentem keresztül. Ami azt illeti a lánc tisztítása elég nagy macera középsztender nélkül, egyedül. Aztán kis számolgatás után rájöttem, hogy sokba kerülne ez egy alkalmanként használt dologért, amit bizonyára meg lehet oldani másképp is. Rövid keresgetés után találtam is egy technikát, amivel egy kb. 30cm-es fadarabbal meg tudtam oldani a kerék levegőben tartását segítség nélkül. Egyetlen kitámasztással kapcsolatos kiegészítőt vettem meg, egy oldal kitámasztóra felszerelhető utángyártott talpszélesítőt. Egy ismerősöm vált meg tőle, mert ő nem használja és sikerült nagyon jó áron hozzá jutnom. Itt egy link, hogyan is néz ez ki: http://www.touratech.de/fileadmin/_processed_/f/6/csm_Seitenstaenderverbreiterung_112baa4447.jpg

    Hozzáteszem, hogy vannak terveim másik, nagyobb teljesítményű motorra váltani és ez a dolog ott már lehet haszontalanná válna.

    A második dolog kizárása után gyorsan jött a következő pont, egy biztonsági felszerelés, a tárcsafék zár. Valami megmagyarázhatatlan oknál fogva mindig is nagyon féltettem a dolgaimat, bármennyire is tudom, hogy ha el akarnak valamit tulajdonítani, azt meggátolni nem nagyon lehet, vagy ha mégis, az általában aránytalanul drága lenne. Persze megoldás lehet az is, ha nem állunk meg sehol a motorral, de én pont arra vettem, hogy város szerte közlekedjek vele. Választásom egy ABUS GRANIT Detecto X Plus 8077 zárra esett. Szerencsére nem sokkal drágábban találtam lánccal egybecsomagolt szettet is, ezért amellett döntöttem. Ennek az ára nem kevés, de a motor árához képest nem is annyira drasztikusan drága. Azért azt mindenképp érdemes szem előtt tartani, hogy minden ellen ez se véd, de a kockázatot csökkenti és a tolvajok munkáját lassítja. Remélem, hogy elég vissza tartó erővel bír a zár, hogy lehetőleg mást válasszanak a tolvajok és ne az én kétkerekűm. Persze memória kábelt is gyorsan választottam hozzá, nehogy elinduljak vele úgy, hogy rajta van a tárcsazár. Sajnos egy haverom járt úgy, hogy a motort irányban állítva tette le reggel, este pedig sietett amikor indult miközben a tárcsafékzár még a keréken volt, így a figyelmetlensége miatt gyorsan lerepült a motorról. Szerencsére se neki, se a motornak nem lett komolyabb baja, de elég kellemetlen lehetett a parkolóházban átrepülnie a kormány felett. A memória kábel mással is pótolható, például egy síkártyabérlet vagy belépőkártya tartó is megteheti. Persze azok anyaga közel se olyan profi, mint amit kimondottan erre találtak ki, hőállóságuk pedig nincs, a memória kábel pedig nem volt drága, ígyhát azt megvettem.

    A következő tétel, amit mindenképp be akartam szerezni a doboz esetleg hátizsák volt. Bár a motor gyorsabb a dugóban, mint a kocsi, de a csomagtartó hiányában az ember nehezebben is szállít rajta dolgokat. Például váltóruhát, edzésruhát, túrára dolgokat. Elkezdtem hát keresgélni és hamar észrevettem, hogy ennek az ára is kissé túlértékelt. Itt merengenék is ezen egy kicsit. Abban a pillanatban, ha kimondom, hogy motorhoz lesz, minden ára hirtelen az egeket üti. Értem én, hogy amire van kereslet, azt drágán is el lehet adni, de jó lenne valami reálisabb, megfizethetőbb szinten tartani ezen termékeket. Nekem a fém dobozok megjelenésben nem tetszenek, illetve a mindennapi szaladgáláshoz nem is akartam olyanokat feltenni. A Touratech-től láttam profit és egész pofásat, de sajnos ezek is eszméletlenül drágák. Attól függetlenül, hogy mennyire nem szeretem a fém dobozokat, azért az oldal dobozaim mégis fémek lesznek. Ezek beszerzése csak jövőre várható, hacsak nem lesz télen valami szuper akció. Nem szépek, de technikailag megkérdőjelezhetetlen a hasznosságuk egy hosszú túra esetén.

    Visszatérve a beszerzésre váró dobozra. Az elvárásom nyilván az volt , hogy olcsó legyen és bele tudjam tenni az edzős holmimat, illetve esetleg pár apróságot. Nézzük hát a használt piacot. Szerencsére hamar találtam egy motorost, aki a V-Strom klubban pont megszabadult volna a SW-Motech (48l) márkájú dobozától. Nekem jobban tetszett, hogy nem a standard GIVI kinézete van, bár azokból a 10 kg-os teherbírásúak se csúnyák, de az áruk viszont nem az a kategória, amit kerestem. Az SW-Motech teherbírása papíron 6.5 kg, ami nekem pont megfelelt. Egyik reggel munkába menet sikerült is nyélbe ütnünk az üzletet és szerencsémre, egy keveset használt darabot szerezhettem meg. Az irodaházban azonban hamar szembesültem a ténnyel, hogy a biztonsági őrök nem szeretik ezeket a dobozokat. Gyors vizsgálat után kiderült, hogy nem bombát szállítok benne, ezért továbbengedtek. Egész nap alig vártam, hogy otthon felszereljem. A motort egy gyári Givi platnival vettem, ezért annak leszerelése utána könnyedén fel tudtam szerelni a SW-Motech platniját ugyan arra a fém konzolra. Másnap alkalmam is volt kipróbálni és tette a dolgát rendesen, mint azóta is. Hazafele még egy adag sütit is tudtam pakolni bele gond nélkül, miközben benne volt a hátizsákom, esőbetét a kabátból, pár ruha, lánc az ABUS zárral és víz. Amit hátránynak éreztem eddig, hogy semmi fület nem voltak képesek rá tenni, hogy kényelmesen hordozható legyen, ha le kell venni. Valami eszméletlen kényelmetlen kezet vágó érzés bevinni a dobozt egy túra esetén a szállásra. Előnyei közt sorolnám viszont, hogy elég nagy, jó a teherbírása, nem ázott még be és gyárilag van benne egy puha betét (ez igény esetén kivehető), ami hasonlít a kocsik csomagtartójában használt anyagra. Igényesség érzetét kelti, illetve a benne elhelyezett bukót is védi a karcolásoktól.

    Első (barátnőm szerinti) ámokfutásom utolsó előtti eleme a bukósisak volt, mert azt eddig még kölcsön kellett kérnem. Sokat gondolkoztam azon, hogy felnyitható túra bukó legyen, vagy inkább valami zárt. A kényelem győzött. Sokkal egyszerűbb levenni, felvenni, felnyitni, ami az erdőben lassú menetnél nagyon jól tud jönni. Összességében kényelmesebbnek érzem és számomra ez fontos volt. Biztos vagyok benne, hogy ha lenne egy sportmotorom és főként pályáznék vele, akkor nem ezek lettek volna a szempontok, de eddig a felnyithatóság nagyon sok esetben volt határozottan jó választás számomra. Ezen szempontok alapján az LS2 bukósisak mellett döntöttem. Olcsó, szép és ami a legfontosabb: egész jókat írnak róla. Ha pedig mégsem az én ízlésemhez való lenne, akkor majd később lecserélem, amikor már tudom, hogy mit is várok el egy bukótól. Ami egyenlőre biztos, hogy ez az LS2-es meleg, de alapvetően eléggé kényelmes és jól, biztosan illeszkedik a fejemre. Összehasonlításképp a Schubert C3 nekem lötyögős volt vagy az 1 mérettel kisebb változata pedig már nyomta nagyon a fejem.

    Vásároltam még telefon tartót is. Bármennyire is jobbnak tekintek egy telefont, mint egy navigációs eszközt, nem erre való. Nem látszik rendesen a kijelzője, melegszik nagyon, nem bírja a rázkódást, stb… Egy ismerősömnek a S7-es telefonja teljesen leállt, mert túlmelegedett navigálás közben. Ettől függetlenül nekem jobban tetszik a telefonos megoldás: nagy felbontású a kijelzője, mindig nálam van, van rajta internet és még hosszan sorolhatnám, akár a software-ek változatosságát is. De visszatérve a tartóhoz: elsőre ebből is olcsót akartam venni és nyilván sok követője van annak a megoldásnak is, de végül egy ismerősöm unszolására egy Klickfix tartó mellett döntöttem. Miért is jó ez a megoldás? Nem szeretnék reklámozni egy terméket, vagy kimondottan letenni valami mellett a voksom, de egy haverom és általam közösen szerzett tapasztalatunkat szívesen megosztanám veletek. Motoros társammal együtt vettünk tartót. Ő egy ebay-es olcsó változatot (kb.5000 HUF) én pedig az előbb említett Klicfix-es megoldást. Az övé nem megbízhatóan rögzíti a telefont, a telefon helyzete fixen fekvő, nem forgatható, a vastag tokban jobban melegszik a telefonja, a töltőkábel bevezetése során pedig veszített a tok a vízállóságából. Volt olyan nap, amikor csak azért álltunk meg, mert majdnem leesett a telefonja a kormányról (még szerencse, hogy észrevette). Nyilván meg lehet húzni és lehet rá barkácsolni egy kis extra kábelt, hogy semmiképp se veszítsük el a dolgainkat, de én motorozás közben nem ezekkel akarok foglalkozni. Az én tartóm előnyei: bármilyen pozícióba könnyű szerrel forgatható a telefon majdnem fokozat mentesen, a töltőkábel nem befolyásolja a vízállóságot, még egyszer se lazult ki semmi csavar, sose volt gond se a levétel, se a gyorsrögzítő forglalatba illesztéssel és bár ebben is melegszik a telefon, de én úgy éreztem kevésbé. Hátrányának én a design-t tudom mondani. Nekem annyira nem tetszett elsőre, de hozzá lehet szokni. Ami nem tetszik benne, az funkcionalitásban viszont sokat ad hozzá. Azóta pedig már a barátom is gondolkozik, hogy vesz olyat, ami nekem van.

    Mi maradt még?

    Első megázásom emlékére a következő kiegészítők beszerzésével fogom folytatni a sort: Esőruha; vízálló bakancs ami levegőzik is.

    Ez után majd következnek ezek: valami nyári ruha, mert bár a négyévszakos Macna ruhám nagyon jó, de nyáron valami szellősebb jobb lenne; valami olyan kesztyű, amit tudok használni hidegebb időben is, mert a nyári kesztyűmben nagyon tud fázni a kezem már 10 fok körül is; oldaldobozok; tanktáska; kommunikációs rendszer.

    Esetleg nektek tapasztalatok? Választott extrák vagy kiegészítők, amit ajánlanátok másoknak vagy amit mindenképp javasolnátok, hogy kerüljön mindenki?

1 / 1 bejegyzés megtekintése

Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.