Kötelező körök avagy bejáratás

BMW GS Adventure kötelező bejáratása

A munka nem sok időt enged nekem az egyéb munkákra de ezt nem lehet bírni, be kell járatni azt a gépet amint lehet, mert ha jön a szezon még annyira sem lesz rá időm és a szervizek sem érnek majd úgy rám! A sikeres hazaút után elég sokat kellett várni a folytatásra, mert túl sok dolgom volt (mondjuk lesznek is fejlemények)! Végre kiadta nekem is és egy barátomnak is az idő, így kis tanakodás után eldöntöttük csinálunk egy Mátra kört! Ő nem régen vett egy BMW R1200GS Adventure motort minden Földi jóval! Olyasmi, mint a mi Show Bike-unk csak éppen óceán kék. Ő már túl van a bejáratáson, így neki nincsen fordulatszám limitje. Ügyes bejáratásnál illik figyelni pár apróságra!

Bejáratás:
  1. Illik a fordulatszámot 5000/perc alatt tartani, hiszen jobb ha maximum terhelés nélkül kopnak össze az alkatrészek így jobb lehet a motor
  2. Kérték ne autópályázzak, hiszen a változó fordulat, domborzat a legjobb a motornak
  3. Az első 1000-1200 km el kell teljen így, utána szervizben megcsinálják amit kell, olajat biztosan cserélnek (szűrővel együtt nyilván), mert ilyenkor meg több fém forgács tud kiszabadulni és károkat okozni
  4. Érdemes ezt betartani, ha a motort szépen akarjuk beüzemelni és sokáig meg szeretnénk tartani
  5. Ha a gyári garancia után van hibánk akkor is megnézi a gyár a szerviz könyvet, hogy betartották-e az előírtakat és úgy következett be a hiba? Amennyiben igen, akkor van méltányossági elbírálás ha olyan dolog megy tönkre aminek nem illett volna és mi minden szervizt megcsináltattunk, akkor nem feltétlen toll a fülükbe lehet, hogy segítenek…
  6. Az 1+1 éves gyári garancia lejárata előtt van lehetőségünk kötni újabb 2 évre garanciát, amivel ugye már 4 évig lehet védettségünk, bár ez nem gyári garancia, hanem inkább “biztosítás” de attól még jól jön ha baj van. 4-5 év után sokan úgy is cserélik a gépet pedig van akinek a 40.000 km sem lesz benne.

Gurulás:

A Váci úti BMW szalonban amúgy is szezon nyitó volt, pogácsa, üdítő eszem-iszom így ott találkoztunk, hogy Ő tudjon nézni egy jó BMW kiegészítőt, hiszen komoly akciók vannak országszerte a BMW szalonokban! A bejáratás alatt autópálya kilőve, így alacsonyabb rendű utakon csavarogtunk egész nap, ami nagyon jó volt végül étkezés nélkül telt el a nap ráadásul az Adventure kapacitása sem túl kicsi így a motorok sem nagyon kértek enni, inni. Érzésre elmennek ezek ésszel akár 600 kilométert is. Terepen nem voltunk a vicces aszfalt gumikkal, mert nem oda való de aszfalton biztosan nagyon jók ezek a gyári Anakee gumik bar 1-3 Celsius mellett ez nem nagyon derült ki, mit is tudnak?! A motor működésre kecsegtető, úgy érezteti lehet itt valamit kezdeni majd bekopott gumival, meleg aszfalton nyáron. Futómű, súlyelosztás, kiegyensúlyozottság zseniális nem tudom hogyan, de könnyebb vezetni, mint az előző BMW R 1150 GS- emet volt! Nagynak tűnik de nagyon kezes a gép. Bizalomkeltő a viselkedése, így azt gondoljuk mi magunk is jó motorosok vagyunk pedig ez csak részben igaz a gép is sokat tud pótolni! Olyan vezetni a 14 évvel korábbi BMW R 1150 GS után mintha mindig is ezzel motoroztam volna, pedig az idősebb testvére kicsit más a GS nagycsaládban. Egyből otthon érezzük magunkat a nyergében, lehet csak azért, mert nem japán motorról ültem rá. Nem sokat kellett szokni a gépet, tette a dolgát mire rágondoltam el is végezte. Pici kátyús, murvás út is volt a napos kerülőben így ki tudtam próbálni mit jelent “enduro” módban az a +2cm-r a rugóutakban az eddig próbált vizes, sima GS után. Nagyon megéri. Minden gombot nem is volt időm, távom végig nyomkodni de amit sikerült az nagyon jó volt. Ilyen például a tempomat ami nagyon zseniális, mert településen belül az 50 km/h is tartható vele, ami “szabad” kézzel kb. lehetetlen, na nem a motor hibájából sokkal inkább azért, mert egy ilyen jó motoron az 50 km/h olyannak tűnik mintha egy helyben állnánk. Még ma is sokan kérdőjelezik meg a tempomat létjogosultságát motoron, de szerintem ez nem kislányosodás, egyszerűen csak praktikum. Nap 1000-1500 km körül nem gondolom, hogy “unszimpi” lenne, aki használja. A LED világítás jobb, mint gondoltam nem csak fényerőre hanem terítésre is, a kiegészítő lámpák oldalra még ki is bővítik a bevilágított terület méretét.

BMW R 1200 GS Adventure

BMW GS Adventure flotta a Mátrában

Útvonal:

Parádsasvár volt beütve a GPS-be a barátomnál, amit az első megállásnál át is küldött az én GPS-emre, na ez legalább ügyes dolog, mert egy nagyobb túrán meg lehet osztani az útvonalat egymással, így aki lemarad, eltéved (egészen véletlen ott felejtik) tudja merre kell menni és így fel tud zárkózni vagy a következő pihenőnél meg tudják várni a többiek és nem kell el-anyátlanodva telefonálgatni a barátok után. Akik este nem győzik meg, hogy a sisakban nem hallották a telefont, igazándiból direkt hagyták el és direkt nem vették fel neki a telefont…de ez már egy másik bejegyzés témája. Tehát a cél: Parádsasvár, mivel nekem 5000 fordulat/perces limitem van a bejáratásra ezért a régi 3-as úton közelítettünk. Gyöngyös után azért kinézett pár jobb érzésű ív, bár a gumik nem voltak melegek a 2-4 Celsiusban és az aszfalt sem száraz mindenhol ilyenkor még. Ezután északi szomszédjainkhoz is bekanyarodtunk, ami után Esztergomnál tértünk vissza, hogy megnézhessem az általam tervezett szállodát, ami évek óta sehogyan sem áll. Muszáj volt megállnunk enni egy sütit itt a sétányon Esztergomban, ami után már finoman a hazaút következett. Soha rosszabb bejáratást 🙂

Folytatás rövidesen.

Megosztás.

A szerzőről

Nyári Krisztián

Röviden rólam, aki még nem ismerne, szenvedélyem minden, aminek két- három kereke van. Több, mint 35 éve kerékpározom és 25 éve motorozom. Nagyon szeretem a felfedezést, túrázást, csavargást, világjárást. A hosszú évek alatt eljutottam az egyhengeres gépektől a boxerekig, de volt közte soros négy hengeres is és amióta szerző vagyok a MOTOzin motoros magazinnál, azóta még több motort sikerült kipróbálnom. Az évek alatt több felületen is publikáltam, amiből a legismertebb talán a MOTOzin és a BMW R 1150 GS motorom kapcsán vezetett blogom. Az évek alatt eljutottam nagyon sok szép helyre motorral volt, ahová többször is: Horvátország, Görögország, Lengyelország, Szlovákia, Szlovénia, Ausztria, Németország, Svájc, Olaszország, Oroszország, Ukrajna, Kazahsztán, Bulgária, Erdély...Tervben van: Gibraltár, Mongólia, Nordkapp, India... Találkozunk az úton! Főleg ha Te is járod a Tiéd.